keskiviikko 18. lokakuuta 2017

päätöntä ryntäilyä

Ei toimeliaisuus ole mikään saavutus. Ei riitä, että ryntäilet ympäriinsä, aloitat kaikenlaista ja olet koko ajan kiireinen. Hyvin käytetty aika on sitä, että viet päätökseen sen minkä olet aloittanut. — Eknath Easwaran

Siinä on teksti, mikä minun pitäisi tällä hetkellä omaksua ja ottaa käytäntöön. Tuntuu, että kotona ollessani minulla on tuli hännän alla koko ajan. Töihin menen tyhjentämään ajatuksia ja siellä voin olla ajattelematta niitä asioita joita kotona tulee vastaan. Töissä keskityn vain työhön ja siihen että teen sen parhaalla mahdollisella tavalla.

Tiedän, että monella tämä asia on toisin päin, mutta monen vuoden kotona olon aikana olen opetellut siihen, että aikani ei käy pitkäksi ja nyt se on  oikeastaan mennyt jo vähän toiseen ääripäähän.
Toki edelleen arkiaskareet ja lapset vievät suurimman ajan, mutta ne hetket kun koti ja lapset eivät kaipaa kaikkea huomiota, pitäisi opetella käyttämään järkevämmin eikä yrittää siinä pienessä hetkessä saada suoritettua montaa muuta odottavaa asiaa. 
Pian käy niin, että rakastamistani asioista tulee minulle pakkopullaa eikä ne enään kiinnosta. Näillä asioilla tarkoitan lähinnä käsitöitä, bloggausta, valokuvaamista jne. Haluaisin vaan niin paljon keretä kaikkeen...

Nämä sanat oli lähinnä tarkoitettu minulle itselleni, mutta voi olla että joku muukin pystyy samaistumaan.

Opetellaan ottamaan rennosti <3




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä merkki vierailustasi sivuillani. Jokainen kommentti on tärkeä <3